26 Ocak 2014 Pazar

La :Sonsuzluk Hecesi

"Öyle bir çığlıkla attı ki kendini Adem uykusundan, gerçekte çığlık atıp atmadığını bile bilemedi. Ama iki uyku arasında rüyasının bölündüğü gün gibi gerçekti. Ve başına bir şey gelmiş gibiydi. 

O zamansızlık zamanında, cennet ırmağının kıyısında Adem, onunla göz göze geldi. Kuşları, tüyleri ürkütmekten korkarcasına elini uzattı yavaşça. Parmaklarının ucundan dökülen yaseminleri gösterdi. İçine dolan ses ve ışığa, sevince sarmaşığa, usulca, sen kimsin, dedi. 

Bildiğini bir kez daha bilmek, kelimesini birde ondan duymak istedi. Ben kadınım, dedi 
Havva, ama bu benim sıfatım. Adımı henüz bilmiyorum. 
Sonra döndü Âdem'e, aklına bir şey gelmişti. 
Sesi, bengisular gibiydi. 

Bana dedi, bir isim ver, varlığım olsun. Durdu, aklından yeni bir şey geçti. Bana dedi, sen isim ver, varlığım senin olsun. Bana öyle bir isim ver ki senin adının yanında dursun. 

Seni anan beni de ansın. Seni hatırlayan beni hatırlamadan olmasın. 
Bir "ile" koy aramıza bizi birbirimize bağlasın..." 
La: Sonsuzluk Hecesi - Nazan Bekiroğlu - Timaş Yayınları



  Hepimizin bildiği Adem ile Havva hikayesinin dışında yaşama,insana,aşka ve insanca ne kadar düşünce varsa tümüne dair hayatımda okuduğum en keyifli kitaplardan birisi La:Sonsuzluk hecesi...
Kurulan her cümlede durup düşünüp derinlere dalınacak lk insanın cennetten kovulmasından bu yana inanılmaz bir insanlık öyküsü..
''Kalbine sığdırdıklarını,aklna sığdıramayan''lar için muhteşem bir yol gösterici belki de.
Her kelimesine,her cümlesine hayran olduğum Nazan Bekiroğlu'nun kaleminden dökülen akıcı ve edebi anlamda ruhunuzu doyuracakkitabını geç kalmadan okumanızı tavsiye ederim.
Eminimki sizde benim gibi bu kitabı okuduktan sonra Nazn Bekiroğlu birşeyler daha yazsada okusak diyerek takip eden ve kitaplarını arşivleyen kitleye dahil olacaksınız.
Keyifli Pazar lar.
  



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder